لاريجاني: نامه كروبي بايد بررسي شود

به نقل از سایت عصر ایران ، دوشنبه 19 مرداد ماه :
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي به اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجلس خبرگان رهبري و طرح برخي مسائل رخ داده در بازداشتگاهها گفت: كميته ويژه مجلس پس از اغتشاشات مسائل را بررسي كرده است و بايد صحت و سقم مسائل مطرح شده را ديد.

به گزارش جام جم آنلاين، لاريجاني صبح امروز دوشنبه در نشستي با خبرنگاران پارلماني به مناسب روز خبرنگار پس از استماع نظرات آنان در باره مسائل روز جامعه از جمله نامه كروبي به هاشمي رفسنجاني در باره نحوه رفتار با متهمان در بازداشتگاهها افزود: كميته ويژه مجلس كه پس از قضاياي اخير در مجلس تشكيل شد كه بررسي هاي لازم را در باره وضعيت بازداشتگاهها و نحوه رفتار با متهمان انجام داده است و صحت و سقم مسايلي كه مطرح شده است نيز بايد توسط اين كميته مشخص شود.

وي خاطرنشان ساخت: كميته ويژه مجلس بررسي جامعي را انجام داده است و ما بايد گزارش آن را بررسي كنيم.

لاريجاني يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي از روزهاي اول بوجود آمدن اين قضايا بخصوص از زمان حادثه كوي دانشگاه به اين مسائل توجه كرد. همچنين ما به مسائل بازداشتگاهها توجه خاصي داشتيم. كميته ويژه مجلس نيز همچنان فعال است و در چارچوب قانون به كار خود ادامه مي دهد.

رئيس مجلس با اشاره به اظهارات يكي ديگر از خبرنگاران كه بازداشت تعدادي از خبرنگاران را مطرح كرده بود، گفت: ما موضوع خبرنگاران بازداشتي را پيگيري مي كنيم و به كميته ويژه مجلس يادآوري خواهم كرد.

لاريجاني همچنين با اشاره به اظهارات يكي ديگر از خبرنگاران در خصوص عدم اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور براي خبرنگاران توسط سازمان تامين اجتماعي و تفسيرهاي متفاوت اين سازمان از قانون گفت: اينجانب از جواد آرين منش نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مي خواهم تا با دعوت از مسئولين سازمان تامين اجتماعي در جلسه اين كميسيون و ديگر مسئولين اين موضوع را پيگيري كرده و قانون را اجرا كنند.

وي افزود: طرح جامعي درخصوص اطلاع رساني و خبررساني در مجلس در حال تدوين است و ما قبول داريم كه يك به هم ريختگي در اين زمينه وجود دارد و بايد مشكلات را رفع كرد.

لاريجاني با اشاره به اظهارات يكي ديگر از خبرنگاران كه خواستار پيگيري لاريجاني و برادارانش براي آزادي مصطفي تاج زاده و سعيد حجاريان شده بود ، گفت: اينكه شما مي گوييد ما سه برادر پنجشنبه ها مسائل كشور را تحليل مي كنيم بايد بگويم كه ما 5 برادر هستيم و نمي دانم كه شما از كجا مي دانيد كه ما برادران مي نشينيم شرايط كشور را تحليل مي كنيم. ما مسائل بوجود آمده را پيگيري كرديم و پيگير اين مسائل هستيم و اميدواريم مشكلات حل شود.

لاريجاني در ابتداي سخنان خود به اهميت رسانه ها و وظايف خطير خبرنگاران در كشور اشاره كرد و همچنين وقايع بوجود آمده بعد از انتخابات در كشور را يادآور شد و وظايف رسانه ها در اين شرايط را تشريح كرد.

برچسب‌ها: , , , , , , , ,

یک پاسخ to “لاريجاني: نامه كروبي بايد بررسي شود”

  1. نوشته های برچسب خورده با شکنجه شدگان | Iran Briefing Says:

    […] لاريجاني: نامه كروبي بايد بررسي شود […]

بیان دیدگاه